onsdag 2. mai 2012

Hvit?!!

Selv om jeg har fått litt farge de siste månedene i solen, har jeg ALDRI følt meg så hvit som jeg har gjort den siste uken.

Det er greit – jeg skjønner at den rosa, korte shortsen, den blå t-skjorten med ”SMILE” i rosa skrift, og den KNALLrosa, store kofferten min skilte seg litt ut blant muslimske hattekledde menn på flyplassen i Dhaka – men at jeg, selv i turistlandet India, skulle føle meg som en blanding av en (litt uanstendig kledd) Hollywoodkjendis og en liten grønn (evt. rosa) marsboer var litt i overkant av forventningene. 

Men - foruten barn som peker, menn som gliser mens de lar røngtenblikket sitt gli nedover oss (og slenger kommentarer av ymse slag) og kvinner som sender halvskeptiske blikk til de utildekkede lårene og skuldrene våre - var dette litt av resultatet av to turistattraksjonbesøk i Delhi (de ti minuttene vi fortsatt syns det var morsomt å være modeller...):

Astrid med adoptivfamilien sin:)


Dagens glis!

"Rød og gul og hvit og svart
er det samme har han sagt."
- Ikke i India, tydligvis! ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar