torsdag 21. april 2011

Kjære medpassasjerer!

Jeg elsker å reise! Virkelig. Det er lite som slår å sette seg på et fly på vei til en storby, med uante shoppingmuligheter, evt en ny strand med krystallklart vann! Og til-og-med konkurrenten til Oslo har sin sjarm, når familie, venner og det-å-slippe-å-vaske-klærne-sine-selv venter i andre enden. 

MEN - tilbake til virkeligheten!  
På veien mot sol, shoppinggater eller ferdiglagede middager er det alltid noen idioter (beklager. Og ja - jeg lar meg nok altfor lett irritere... Men anyway!)  som gjør reisen litt mer smertefull enn nødvendig.
Såååå, du som skal ut og reise - en-eller-annen-gang - kan du bare lese dette, tenke deg om litt mer neste gang du skal ut på tur og slutte å være så sykt irriterende! Så får vi en bedre tur alle sammen. For det kan da virkelig ikke være SÅ himla vanskelig!
 
1. 
Når du kommer inn på flyet, har funnet plassen din - 2d - med tax free-spriten trygt plassert i setet og har en lang rekke soltørste nordmenn bak deg: Kan du da VÆRE SÅ SNILL og gå inn i seteraden? Jeg skjønner at det er fryktelig viktig å få lagt de flaskene nedi sekken, og putte jakke og sko og jeg-vet-ikke-hva opp i bagasjehyllene, men kan du bare drøye noen få minutter, så hele resten av reisefølge slipper å se speedoen du har pakket ned - til alles store glede den kommende uken - og vi kan komme oss sørover!?! NÅ! Takk:)

2.
Stå til høyre, gå til venstre. Hørt det før? Ja nettopp! RULLETRAPPER. Det er greit, poenget med rulletrapper er at man skal kunne stå helt stille og allikevel komme seg opp eller ned. Men noen ganger går ikke rulletrappene fort nok. Og når t-banen man må komme seg på, for å nå flybussen, for å rekke innsjekkingen til London, står på perrongen, da er det LITTEGRANNE plagsomt når du og vennene dine dekker hele trappen. Jeg hadde rett og slett satt enormt stor pris på om du bare kunne slutte og breie deg, og stå til høyre, så jeg kan spurte alt de høye hælene på reisestøvlettene mine er gode for til venstre!
 
3.
Ok, jeg kan ikke pakke. Virkelig ikke! Og jeg er fullstendig klar over det! Men når jeg skal ta bussen ned til rutebilstasjonen, klar for Oslotur, med en DRIT-tung koffert, en bag som virker som den er fylt med stein, i tillegg til et par vesker, og noen poser jeg bare måtte ha med helt på tampen  - da hadde jeg blitt så SYKT takknemlig om du ville tilby deg å løfte den ene bagen inn på bussen for meg. Og ja, jeg vet det er min egen dumme feil, som absolutt må ha med 5 par sko for en langhelg hjemme, men du kan vel i det miste gå litt til-siden, istedet for å bare se dumt på meg og flyttelasset mitt, så jeg kommer meg på bussen - og av igjen - uten å føle at jeg har vært i slosskamp. Takk ska'ru ha! 

4.
Og tilslutt; til dere som også har funnet ut at dere skal ta konkurrenten til hovedstaden. 5 timer på busser er ganske lenge! Og det blir ikke noe kortere når du insisterer på å snakke i mobilen HELE veien. Spesielt når du absolutt skal banne i annen-hver setning fra Grimstad til Lysaker. Det er ikke spesielt sjarmerende! Kan du ikke i det minste bruke INNESTEMME. Første klasse klarer det! Come on!!!  

GOD tur! :)

2 kommentarer:

  1. Mange gode tips :)

    SvarSlett
  2. hehe, får ikke sove og så du hadde lagt ut link på facebook'n. Da kom jeg på at jeg hadde lovt å kommentere bloggen din en gang. Men det betydde jo fort at jeg måtte lese den også. Så siden jeg har dysleksi, så brukte jeg så mye krefter på det at jeg ble trøtt.. takk takk...

    Men skal si du har tatt opp noen problemer man kan komme borti på en tur. Var hele turen irriterende, eller var der ting man kunne se positivt på også..??

    Når du først stod der og ventet på å komme forbi han/hun som pakket spriten sin uten å gå inn i seteraden sin, så du ikke for deg personen full i en speedo klar for det syden hadde å tilby...?? det hadde ivertfall fått meg til å trekke på smilebåndet.

    Og når du var i rulletrappa, så er det seff irriterende å ikke komme forbi trappesossial folka. Men jeg ser for meg hele klumpen som en feit fyr som ikke har sjangs til annet en å fylle ut hele trappetrinnet i bredda..

    Jeg går jo ut ifra at det var en mann som ikke tilbydde seg å hjelpe deg med kofferten ved bussen. Tipper han bare var for sjenert til å snakke til deg... ;) hehe.

    Og så satt han hele bussturen og angret på at han ikke hjalp deg. Derfor satt han i telefoen og lot det gå utover noen andre ved å banne på dem...

    Men hva vet vell jeg, jeg var jo ikke der. Og jeg hadde sikkert blitt like frustrert... Men det var litt gøy å prøve å svare på din frustrasjons innlegg på bloggen din med motargumentasjoner... for nå ble jeg trøtt nokk til å sove. Dessuten så bør du nå være fornøyd med at noen kommenterer her.. for dette ble mer en jeg brukte før å skrive i stilene mine på skolen...


    Ps. jeg er sulten, lager du en middag til meg imorgen?



    God natt, hilsen nabon'n 2meter unna...


    ;)

    SvarSlett