tirsdag 12. juli 2011

Gjørmemoro!

Min (ja, la oss legge godviljen til og kalle det) friluftskarriere startet vel med tre netter i telt på Skjærgårds i fjor. Og en suksess kan ikke gjentas for ofte, så da de siste elevene var sendt hjem pakket jeg de hvite joggeskoene mine og satte kursen mot Risøya. 

Og jeg innså jo etter hvert at jeg (og friluftsimaget mitt) gikk på en smell her! "Hvor ille kan det være?" tenkte jeg da jeg hørte det var meldt regn - "Litt vann skader vell ingen...". 

Vel - det var ILLE! 


MEN - Heldigvis ordner alt seg for snille friluftsjenter med gode venner - og etter en tur innom hos Rachel var jeg klar for gjørme og regn med både regnbukse og støvler (og før noen føler for å komme med spydigheter - jeg HAR både regnbukse (er nesten helt sikker hvert fall) og støvler (her er jeg helt sikker - de er sorte med blomster), problemet var bare at de stod i Kristiansand)
UANSETT - til tross for MYE regn og gjørme, så må jeg innrømme at jeg storkoste meg! Og når du først innser at du er gjennomvåt og dekket av gjørme, at håret strengt tatt har hatt bedre dager og at mascaraen har forflyttet seg 1 cm sørover i forhold til der du la den noen timer tidligere - så er er det bare å trekke hetten over hodet, ta på et stort smil og se det komiske i det hele!
OG DESSUTEN gjør oppblåsbar luftmadrass underverker for alt som heter søvn og rygg - og når teltet i tillegg er relativt tett, så er det slett ikke ille å være på tur! Det er faktisk nesten koselig å våkne av at vinden uler utenfor og regnet trommer på teltduken



OG I TILLEGG - for å gjore helgen perfekt, ble den toppet med Risør på sitt beste - med sightseeing, nyfisket makrell og en gigantisk kuleis - servert med utsikt over den nydelige sørlandsskjærgården - kort sagt endelig litt ekte sørlandssommer!! 


Og DET kan mi lige!! 

1 kommentar:

  1. Godt jeg kunne redde deg fra lungebetennelse og blærekatar :P
    Neste gang skaffer vi deg en ordentlig regnjakke med ordentlig hette :P

    Noen bra dager ble det i hvertfall og godt du fikk se sørlandssommeren også. ;)

    SvarSlett