tirsdag 25. juni 2013

The end of an era

Nesten, kanskje. Det føles hvert fall sånn akkurat nå. Etter fem morsomme, herlige, slitsomme, utfordrende, lærerike, kort sagt; fantastiske år i Kristiansand, er det nå slutt. Jeg er tilbake i Oslo. På rommet mitt, hos mamma og pappa (midlertidig!!). Jeg er hjemme i Oslo.  

Men etter fem år må det oppsummeres. Vi kjører stikkordsform, og her er litt av det jeg har gjort disse åra:

Flytta sammen med Jannemor.
Begynt på lærerstudiet.
Blitt med i Metodistkirka.
Truffet en kjekk fyr.
Blitt sammen med en kjekk fyr.
Gjennomført ørten-og-førti praksiser.
Sett Start rykke opp. 
Kjøpt leilighet.
Forlova meg.
Planlagt bryllup.
Skumma ca x-tusen pensum-sider.
Hatt årskort i dyreparken.
Blitt dumpa.
Avlyst bryllup.
Blitt med i KRIK.
Tatt husmorsskolen.
Blitt KRIKer.
Planlagt juleball. (En gang)
Deltatt på juleball. (Tre ganger)
Blitt leder for StudentKRIK.
Hatt 30 eksamener.
Bestått 30 eksamener.

Vært med på KRIKturer. 
Blitt (mer) friluftsmenneske.
Sett Start rykke ned.
Hatt utallige film-, jente-, spill-, quiz-, svett- og åpnet hus-kvelder.
Studert 4 måneder i Asia.
 Shoppa mye(!) i Asia.
Blitt ferdig utdanna lærer.

Vært vikar på div. skoler.  
Jobba på Oasen skole.
Sett Start rykke opp. Igjen.
Og viktigst:
Blitt kjent med en mengde gode elever, lærere, KRIKere, Kristiansandere og mange andre! 

Blitt sørlending. Sånn nesten.

For noen år! 
Jeg er takknemlig.

1 kommentar:

  1. Listen har noen mangler ;)

    (Josefine, studentbyen, flotte folk du ble kjent med, nesten omkommet av frost da feiringen av Starts opprykk foregikk utenfor og vi satt inn på stadion, spillkvelder, m.m)

    SvarSlett